تجارت آنلاین

ساخت وبلاگ

رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشی تهران پیش بینی کرد:

رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشی تهران گفت: در یک ماه اخیر قیمت هر کیلوگرم شکر از 2200 تومان به 3800 تومان افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشی تهران گفت: در یک ماه اخیر قیمت هر کیلوگرم شکر از 2200 تومان به 3800 تومان افزایش یافته است. علی بهرمند در گفت وگو با ایلنا در خصوص وضعیت تولیدکنندگان شیرینی با توجه به افزایش قیمت شکر و روغن در بازار بیان داشت: تولیدکنندگان این محصول وضعیت مناسبی ندارند؛ بازار با افزایش قیمت روغن و شکر مواجه است؛ اما تا اعلام رسمی اتحادیه هیچ واحد فروشی حق افزایش قیمت را ندارد. او افزود: سودجویی و زیاده‌خواهی برخی موجب شده است که تعادل در بازار بهم بخورد.برخی فروشندگان بدلیل فشار مالی اقدام به تعطیلی واحدهای فروش کرده و مشخص نیست که این مساله تا چه زمانی ادامه دارد. رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشی تهران تاکید کرد که شکر به عنوان یکی از کالاهای اساسی مصرف‌های زیادی بویژه در صنایع شیرینی و شکلات و مصارف خانگی دارد که افزایش قیمت آن می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش قیمت بسیاری از کالاها داشته باشد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 216 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:05

در پی استعفای علی محمد گودرزی مدیر روابط عمومی وزارت صنعت مجید طلیمی از فعالان عرصه خبر جایگزین وی می شود .

در پی استعفای علی محمد گودرزی مدیر روابط عمومی وزارت صنعت مجید طلیمی از فعالان عرصه خبر جایگزین وی می شود .

مجید طلیمی مدیر روابط عمومی وزارت صنعت می شود

به گزارش تجارت،مهندس مجید طلیمی سالها به عنوان روزنامه نگار در رسانه های اقتصادی فعالیت می کرده همچنین وی تاکنون به بیش از 300 شرکت به عنوان مدیر روابط عمومی و مشاور انجمن های صنعتی مشغول به فعالیت بوده است .طلیمی در خانواده ای رسانه ای به دنیا آمده است و دانش آموخته مدیریت کسب و کار از دانشگاه تهران و شریف است.لازم به ذکر است گودرزی بارها به دلیل ضعف در فعالیت های اجرایی مورد انتقاد روزنامه نگاران قرار گرفته بود .بدین ترتیب امید است با حضور مجید طلیمی در روابط عمومی وزارت صنعت مشکلات اطلاع رسانی و همچنین فعالیت های اجرایی روابط عمومی این وزارت خانه عریض و طویل بر طرف شود.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 200 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:05

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: در تهران حدود ۷۰۰ واحد تولیدی، مشهد ۲۲۰ واحد و در اصفهان ۱۲ درصد از واحدهای تولیدی طلا تعطیل شدند، درصورتی که در این مدت می‌بایست به همین تعداد واحدهای تولیدی به این صنعت اضافه می‌شد.

کورش شرفشاهی - اقتصاد کشور بر اساس فعالیت اصناف گوناگون در قالبهای تولیدی و توزیعی تعریف می شود. اما برخی از اصناف نقش پررنگ تر و برخی دیگر تاثیرات کمتری دارند. یکی از این اصناف به طلا اختصاص دارد که در بخشهای گوناگون معدن، طلاسازی و طلافروشی تعریف می شود اما جالب اینجاست که طلا در ایران فقط جنبه تزیینی دارد و اگر قرار باشد روزی زنان ایرانی خرید طلا را تعطیل کنند، بی شک طلاسازی ها و طلافروشی ها نیز به دنبال آن تعطیل خواهند شد. اما در این رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: در تهران حدود ۷۰۰ واحد تولیدی، مشهد ۲۲۰ واحد و در اصفهان ۱۲ درصد از واحدهای تولیدی طلا تعطیل شدند، درصورتی که در این مدت می‌بایست به همین تعداد واحدهای تولیدی به این صنعت اضافه می‌شد.

به گزارش تسنیم، محمد کشتی‌آرای در افتتاحیه دهمین نمایشگاه طلا و جواهرات استان اصفهان پیرامون افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: یکی از بهترین نمایشگاه‌هایی که سالانه در صنعت کشور برگزار می‌شود نمایشگاه طلا و جواهر است که این مهم سبب افتخاری برای بنده به‌عنوان یکی از کوچک‌ترین اعضای این صنف است.

وی افزود: اصفهان قطب تولید طلای کشور بوده و همچنین بیشترین آمار تولید طلا و کارگاه‌های تولیدی مربوط به اصفهان است، اصفهان را می‌توان قطب صنعتی کشور پس از تهران معرفی کرد، ازاین‌رو می‌توان گفت بیشترین واحدهای تولیدی و اتحادیه‌ها از نظر تعداد در اصفهان قرار دارند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور با اشاره به بحث رکود در اقتصاد کشور گفت: اقتصاد ایران در چند سال گذشته با مشکل رکود مواجه بوده و این مشکل اقتصادی بیشتر از همه موارد صنف طلا را دچار مشکل می‌کند، یکی از دلایل اختلال در خرید طلا این است که طلا در آخر لیست سبد کالاهای خانوار قرار دارد.

وی با بیان اینکه از سال 2008 به بعد افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی مطرح شد و افزایش قیمت طلا به‌صورت ماهانه و روزانه به چشم می‌خورد، اضافه کرد: از سال 2008 به بعد رشد 30درصدی طلا به‌صورت سالانه سبب شد که مردم سطح توقعشان از این کالای قیمتی بالا برود و با خرید و فروش طلا بتوانند کسب سود کنند، همچنین از سال 2011 قیمت طلا کاهش پیدا کرد و بسیاری از افراد که در خرید و فروش طلا مشغول به فعالیت بودند دچار ضرر شدند.

کشتی‌آرای با اشاره به نگاه ویژه کشور به صنعت طلا خاطرنشان کرد: باید به صنعت طلا نگاه ویژه‌ای داشت درصورتی‌ که در 2 سال گذشته نتوانستیم برنامه‌ریزی خوبی در این صنف شغلی داشته باشیم، در 2 سال گذشته واحدهای تولیدی بسیاری تعطیل شد که سبب بیکاری بسیاری از افراد شد.

وی ابراز کرد: امیدواریم که با افتتاح این نمایشگاه و برنامه‌ریزی در این صنف شغلی و همچنین گفت‌وگوهایی که میان صاحب‌نظران انجام می‌شود مشکلات به حداقل رسیده و بتوانیم راه خوبی را در این صنف شغلی در پیش بگیریم.

وی پیرامون بحث مالیات بر ارزش ‌افزوده بیان کرد: این بحث مدتی است که در صنف طلا و جواهر در کشور مطرح ‌شده است، در دو هفته گذشته جلسات گوناگونی پیرامون رفع مشکلات طلافروشان با مقامات دولتی انجام و قول مساعد از مسئولان گرفته شد.

کشتی‌آرای افزود: در جلساتی که در کمیسیون کارشناسی مجلس انجام شد پیشنهاد شده است که مالیات تنها از اجرت طلا گرفته شود و هیچ‌گونه مالیاتی از اصل سرمایه طلا گرفته نشود، همچنین ما معتقدیم که مالیات از طلا که سرمایه اصلی واحدهای تولیدی است اشتباه بوده و قانونی در این ارتباط را نمی‌پذیریم.

وی با اشاره به واردات و صادرات طلای کشور گفت: امیدواریم روزی شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی با وسعت بیشتر و حضور کشورهای بیشتری در این نمایشگاه‌ها باشیم، صادرات و واردات طلا و جواهرات قیمتی باید در کشور به‌گونه‌ای باشد که افراد بتوانند به‌راحتی و بدون مشکل با دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند.

با این وجود در شرایطی که صنعت طلا و جواهر ایران از پیشینه‌ای چندین هزار ساله برخوردار است، در تولید طلا و جواهر سهم کشور حداکثر به یک درصد بازارجهان می‌رسد و جایگاهی در میان دیگرکشورهای جهان ندارد. البته وضعیت معادن طلای ایران درخور توجه است. ذخیره طلای کشور ۴۵۰ تن است و ایران در این بخش رتبه ۴۶ دنیا را دارد. در حال حاضر ۲۱ استان کشور ذخیره طلا دارد و ذخایر طلای کشور در ۱۲ استان به صورت مطلوب است. طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، حدود ۱۵ معدن طلا در ایران وجود دارد که از این تعداد ۱۲ معدن فعال و سه معدن غیرفعال هستند. به طور کلی در حال حاضر بیش از ۵۰ ناحیه و منطقه معدنی طلا در کشور شناسایی شده که البته از بین آنها تنها حدود ۱۰ منطقه میزان ذخایر مناسبی دارند. تولید طلا در جهان ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ تن است که با این میزان، تولید طلای ایران هنوز به یک درصد نرسیده است. هم‌اکنون در ایران سالانه حدود ۲/۵ تن طلا استخراج می‌شود که با راه‌اندازی کامل یکی از کارخانه‌های بزرگ کشور در این زمینه، ۳ تن دیگر نیز به تولید طلای کشور افزوده می‌شود و مجموع تولید طلای ایران در آینده به بیش از ۵/۵ تن خواهد رسید. سرمایه‌گذاری در معادن طلای ایران نیز در چند سال گذشته همزمان با رشد قیمت جهانی طلا، روند رو به رشدی را نشان می‌دهد، اما این صنعت قدیمی و پول‌ساز، آنچنان که باید به جایگاه اصلی خود نرسیده و سهم ایران از تولید و صادرات جهانی این محصول بسیار ناچیز است. درحال حاضر کشورمان رتبه پنجاه و چهارم تولید طلا را در جهان دارد.

صنعت و بازار طلا و جواهر از اهمیت بسیار فراوانی در معادلات اقتصادی و تجاری دنیا برخوردار است و گردش مالی سالانه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری آن (۴۲۰میلیارد دلار بازار طلا و ۷۸۰میلیارد گردش مالی بازار جواهرات) در جهان، بیانگر نقش پر رنگ این صنعت در تجارت جهانی است. به گفته برخی از کارشناسان بازار طلا و جواهر، کشورمان با سهم ۳/۵درصدی در بازار جهانی در این بخش ۴۲میلیارد دلار گردش مالی دارد که بر این اساس، گردش مالی بازار طلا و جواهر ایران رقمی بیش از ۱۳۶هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 211 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 22:26

رئیس سندیکای تولید‌کنندگان موتورسیکلت ایران :

رئیس سندیکای تولید‌کنندگان موتورسیکلت ایران گفت :کمتر از 5 سال است که موضوع موتور سیکلت های برقی و این تکنولوژی جدید در دنیا مطرح شده است و با توجه به اینکه در منطقه خاورمیانه سوخت ارزان است تاکنون برای خرید موتور سیکلت های برقی هیچ توجیه اقتصادی وجود نداشته تا شهروندان انگیزه ای برای خرید این موتور سیکلت هاداشته باشند

 رئیس سندیکای تولید‌کنندگان موتورسیکلت ایران گفت :کمتر از 5 سال است که موضوع موتور سیکلت های برقی و این تکنولوژی جدید در دنیا مطرح شده است و با توجه به اینکه در منطقه خاورمیانه سوخت ارزان است تاکنون برای خرید موتور سیکلت های برقی هیچ توجیه اقتصادی وجود نداشته تا شهروندان انگیزه ای برای خرید این موتور سیکلت هاداشته باشند.

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبر خودرو اظهار داشت : متاسفانه طراحی موتورسیکلت‌های برقی به شکلی است که برای ترددهای طولانی نیازمند شارژ پیاپی هستند ، به عنوان مثال برای 100 کیلومتر پیمایش، نیازمند اتصال به شارژ به مدت زمانی معادل شب تا صبح هستند ، لذا با توجه به این موضوع، باید ایستگاه‌های شارژ در نقاط مختلف شهر تعبیه شود تا قابلیت استفاده از این موتورسیکلت ها را برای کاربران فراهم کند.

وی افزود : سرعت ، قدرت و شتاب موتورسیکلت‌های برقی نسبت به کاربراتوری تقریبا یک سوم است بنابراین اکثر شرکت ها نتوانستند سهم کمتر از نیم درصد از کل بازار را به خوداختصاص دهند و به این دلیل استقبال به شدت کاهش یافته است و متاسفانه این طرح شکست خورده است .

وی در خصوص مشکلات خرید موتورسیکلت های برقی تصریح کرد : عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی ، تفاوت در فرهنگ استفاده از آن و نیز قیمت بالای هزینه‌های جانبی از جمله باتری موتور و نداشتن کارایی و قدرت از جمله چالش‌های پیش‌ روی این امر است .

حجازی در خصوص جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های کاربراتوری بیان کرد :هیچ توجیه اقتصادی برای راکبین موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیست و نیز عملا امکان ندارد موتورسیکلت‌ های برقی جایگزین موتورسیکلت‌ های کاربراتوری گردد و تنها میتوان سهمی را به آن اختصاص داد .

وی در خصوص شکل گیری فرهنگ استفاده از موتورسیکلت‌های برقی اذعان داشت : ضروری است فرهنگ استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را از سازمان های دولتی آغاز کنیم ، لذا دولت برای تحقق این طرح می تواند بخشنامه ای را ابلاغ کند که در بخش‌ های مرکزی شهر تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع گردد .

وی در پایان با اشاره به استاندارد و تست موتورسیکلت‌های برقی افزود : در حال حاضر کلیه موتورسیکلت‌های برقی در ایران دارای گواهی استاندارد بوده و توسط شرکت های معتبر تست و تایید شده اند .

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 246 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 22:26

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به وضعیت عرضه میوه های خارجی تصریح کرد: در حال حاضر میوه های خارجی همچون لیموترش برزیل و ترکیه، سیب فرانسه، گلابی چینی و انار آفریقا به تازگی در بازار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به وضعیت عرضه میوه های خارجی تصریح کرد: در حال حاضر میوه های خارجی همچون لیموترش برزیل و ترکیه، سیب فرانسه، گلابی چینی و انار آفریقا به تازگی در بازار عرضه می شود. حسین مهاجران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: به سبب قیمت بالا نسبت به میوه های داخلی، انار آفریقایی فقط جنبه زینتی دارد. هر کیلو لیموترش برزیل 12 هزار تومان، سیب فرانسه 16 هزار تومان، گلابی چینی 12 هزار تومان، انار آفریقا 40 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

این در حالی است که جلیلی مقدم رییس گروه میوه های نیمه گرمسیری معاونت امور باغبانی گفت: در حال حاضر از 430 هزار هکتار باغ های نیمه گرمسیری، 82 هزار هکتار به انار اختصاص دارد که 67 هزار هکتار آن بارور است.وی تولید میوه های نیمه گرمسیری کشور (شامل مرکبات،انار،انجیر،کیوی و خرمالو) را سالانه 5.2میلیون تن عنوان و خاطر نشان کرد: نزدیک به یک میلیون تن آن به انار اختصاص دارد.جلیلی مقدم پیش بینی کرد که امسال از سطح باغات بارور انار، بیش از یک میلیون و 100 هزار تن محصول تولید شود.وی با بیان این که بخشی از باغ های انار کشور، درجه 3 و دارای عملکرد پایین تر از حد اقتصادی است، اظهار داشت: یکی از برنامه های ما اصلاح باغ های درجه 2 ، حذف باغ های درجه 3 و غیر اقتصادی و جایگزینی آن با ارقام تجاری و سازگار و احیای باغ های نو است.

رییس گروه میوه های نیمه گرمسیری معاونت امور باغبانی متوسط عملکرد باغ های انار کشور را نزدیک به 14 هزار و 500 کیلوگرم در هکتار دانست و تصریح کرد: مهمترین استان های انارخیز کشور استان های فارس، مرکزی، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و سمنان هستند.وی گفت: در طرح اصلاح باغ های به هرس فنی، تغذیه مناسب، اصلاح سیستم آبیاری و ارقام سازگار و مناسب تاکید شده است.جلیلی مقدم استفاده از مالچ های پلاستیکی یا گیاهی بر روی خاک را یکی از راهکارهای کاهش تبخیر و صرفه جویی در مصرف آب دانست و اظهار داشت: این راهکارها در بعضی از باغ های کشور در سطح کمی انجام می گیرد.وی در مورد ارقام تجاری انار نیز گفت: تا کنون 10 رقم تجاری انار شامل نادری، شیشه کپ فردوس، ملس ساوه، بجستانی، اردستانی، رباب تبریز، قجاق قم، ملس یزدی، زاغ عقدا و خزر بردسکن معرفی و ثبت شده است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 22:26

ارزش سهام شرکت نينتندو ارائه دهنده بازي پوکمون گو،در ماه جولاي 11 درصد افزايش يافت که بالاترين سطح از ژانويه 2009 تاکنون بوده است.

به گزارش فايننشال تايمز، سهام اين شرکت اکنون دوبرابر بيشتر از زمان ارائه بازي پوکمون شده است. اين بازي در 6 جولاي در استراليا، نيوزلاند و آمريکا پخش شد و سهام نينتندو روز بعد افزايش يافت که با توجه به رشد علاقه کاربران اين بازي سرمايه گذاران بازار بورس را به سهام نينتندو جلب کرد.

هفته گذشته بازرا سهام 70.7 درصد رشد داشت که از سال 1983سودي به اين سطح نداشته است. بازارهاي ژاپن با يکي از بدترين خسارات پس از برگزيت روبرو شدند ولي اين هفته ارزش سهام نيکي رشد 9.2 درصد داشت و به سطح گذشته خود پيش از همه پرسي خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا رسيد. عوامل داخلي و جهاني باعث اين تغيير در روند بازارهاي بورس ژاپن بودند. موفق شدن حزب شينزو ابه در انتخابات پارلماني به اين امر کمک کرد. حال اين سوال مطرح است که ژاپني‌ها چطور بورس و اقتصاد را احيا کنند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 181 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:18

تغييرات اقليمي رشد اقتصادي جهان را كندتر مي‌كند

تغييرات اقليمي‌در جهان تا سال 2030 باعث هزينه 1.5 تريليون پوندي براقتصاد جهان خواهد شد.

به گزارش اينديپندنت، گرمايش زمين باعث ضرر 1.5 تريليون پوندي در سال دربخش توليد کشورهاي جهان خواهد بود. تا سال 2030 هوا به حدي گرم مي‌شود که کار در بسياري از مشاغل مشکل خواهد بود. 43 کشور دنيا، به خصوص کشورهاي آسيايي نظير چين، اندونزي و مالزي به دليل فشارهاي حرارتي افت اقتصادي را تجربه خواهند کرد. در نتيجه تا سال 2030، توليد ناخالص داخلي چين افتي يک درصدي و GDP اندونزي افتي 6 درصدي خواهند داشت.

بر اساس مقاله منتشر شده در مجله سلامت عمومي‌آسيا پاسيفيک ، بر اساس اعلام تورد کلستروم، رئيس اعتماد بين‌الملل زيست‌محيطي و سلامت مستقر در نلسون نيوزلند، گرماي شديد در جنوب شرق آسيا در حال حاضر باعث کاهش 15 تا 20 درصدي ساعت کاري سالانه شده است و نمودارها نشان مي‌دهد که اين آمار تا سال 2050 و پيشرفت تغييرات اقليمي‌ممکن است دوبرابر شود.اين مطالعه يکي از 6 مقاله منتشر شده توسط دانشگاه سازمان ملل در کوالالامپور بوده که با جزئيات زياد اثر تغييرات اقليمي‌روي سلامت انسان را مورد بررسي قرار داده است. از سال 1980 تا 2012، در حدود 2.1 ميليون نفر در سراسر دنيا به طور مستقيم بر اثر نزديک به 21 هزار فاجعه طبيعي نظير سيل،‌ رانش زمين، گرماي شديد،‌ خشکسالي،‌ طوفان يا آتش‌سوزي طبيعي کشته شده‌اند.

هزينه‌ اين فجايع بيش از 4 هزار ميليارد بوده که قابل مقايسه با GDP کنوني آلمان بوده است.کلستروم اعلام کرد: «با توجه به فشارهاي گرمايي، شما نمي‌توانيد به همان شدت گذشته کار کنيد، شما شاهد کاهش سرعت کار و استراحت بيشتر در نيروي‌ کار شاغل در صنايع خواهيد بود. کشورهاي ثروتمند منابع مالي لازم براي تطبيق با تغييرات اقليمي‌را دارند.»در سال 2030، در چين و هند، افت GDP در مجموع مي‌تواند به 450 ميليارد دلار برسد. اين اثر مي‌تواند از طريق انتقال عمده در ساعات کاري و تغيير کارخانه‌ها براي نياز کمتر به انرژي براي خنک‌سازي کاهش پيدا کند. فشار حرارتي و گرماي هوا اثر بيشتري روي شغل‌هاي کم درآمد و شغل‌هاي نيازمند به مهارت کم نظير کشاورزي،‌ باربري و توليد خواهد گذاشت. اين موضوع شکاف ميان فقير و ثروتمند را بيشتر خواهد کرد.

 تقاضا براي خنک‌کردن هوا در دفاتر، مراکز خريد و خانه‌ها با افزايش دما، به شدت رشد خواهد کرد و موجب مشکلات عمده در تامين برق خواهد شد. شهري به‌اندازه بانگوک با هر يک درجه افزايش دما نيازمند توليد 2 گيگاوات برق اضافي خواهد بود.بيش از 190 کشور دنيا در ماه دسامبر براي برداشتن گامهاي به منظور محدود کردن گرماي هوا به توافق کردند. به منظور اجباري شدن عهدنامه پاريس، دست‌کم 55 کشور دنيا که 55 درصد از انتشار گازهاي گلخانه‌اي دنيا را به خود اختصاص داده‌اند بايد اين توافق را تا سال 2020 به تصويب برسانند. مقامات سازمان ملل انتظار دارند که اين توافق در سال جاري اثرات خود را نشان دهد. کشورهاي کم درآمد و با درآمد متوسط احتمالا با افت بهره‌وري ناشي از گرماي هوا مواجه خواهند شد هر چند تاثيرپذيري کمتري نسبت به آلودگي گازهاي گلخانه‌اي خواهند داشت. کشورهاي ثروتمندتر به طور عمده از افت ناشي از گرماي هوا در امان خواهند بود. روسيه، نروژ و سوئد با سردتر شدن هوا در فصل زمستان با کاهش بهره‌وري مواجه خواهند شد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 181 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:18

چرا مبارزه با قاچاق درایران نتیجه نمی دهد؟ این پرسشی بسیارجدی است که اذهان مسئولان و فعالان اقتصادی وحتی مردم  را درگیر خود کرده است.همه ازخود می پرسند چرا پدیده ای که اقتصاد مولد را زمین گیر کرده است وعده ای را مبدل به سوپر میلیاردروشکاف طبقات را به مرحله خطرناکی رسانده که اعتراض بالاترین مقامات کشوری را هم درآورده است درعمل نه تنها کنترل نمی شود بلکه ابعاد گسترده تری هم می یابد.شگفت آنکه همه به اتفاق معتقدند که سیل بیکاری حاصل ازاین قاچاق مبدل به سونامی خطرناکی شده است. این پرسش تا کنون پاسخ روشنی نیافته و حتی زمانی که این کالاها کشف می شوند برای فروش شان رانت هم بوجود می آورند. شاید وقت آن رسیده باشد که سوال را به صورت معکوس بپرسیم .مثلا سوال را به این گونه صورت بندی کنیم :چرا باید انتظارداشته باشیم کنش اقتصادی وفعالیت مالی با اینهمه سود آوری نیاز به کنترل دارد؟! آنهم درحالی که قاچاقچیان به خاطر قدرت مالی که دراختیار دارند می توانند شبکه گسترده ای از نهادها و سازمان های مسئول را آلوده کنند،این صورت بندی جواب سوال را بیشترمکشوف می کند وما را به حقیقت ماجرا نزدیک ترمی کند.اجازه بدهید بیست میلیارد دلارمیزان قاچاق سالانه کالا درایران را در3500 تومان ضرب کنیم که البته قیمت حداقلی دلاراست به عدد ساده ای می رسیم یعنی70000000000000 تریلیارد تومان یعنی یک هفت با سیزده صفر. این عدد برای ما حداقل بگیران حتی تصورش هم غیرممکن است. رقمی که وسوسه آن را داشتند هرفردی را تسخیر و تسلیم خود می سازد.تردید نیست یک مشت کولبروقاچاقچی که با شانه هایشان ودربهترین حالت با موتوردست به قاچاق می زنند نمی توانند یک میلیون یک درصد کالا را جابجا کنند و آنهم در حالی که با سخت گیری بسیاری روبرویند وحتی جانشان را برسرآن می گذارنند.بنابراین قاچاقچیان کالا بسیار سازمان یافته تر از آنند که ما فکر می کنیم . قطعا برای قاچاق این حجم کالا نیازبه شبکه بزرگی ازنیرو،اسکله و... خواهد بود.این نوع شبکه ای عمل کردن با چشم عادی هم قابل رصد است و نیازبه عملیات پیچیده هم ندارد. دراینجاست که جواب سوال خود را می یابیم. فساد ساختاری سازمان یافته ریشه دار در قاچاق کالا  هرمبارزه ای را غیرممکن می کند. برای نمونه تنها برای مبارزه با گوشی های قاچاق کافیست مخابرات به این گوشی ها مجوز بهره برداری ازشبکه ارتباطاتی خود را ندهد ولی درعمل این مهم روی نمی دهد. اتفاقی که اگررخ می داد شاید صا ایران که قراربود هرروزبرترازدیروزباشد تبدیل به یک برند بین اللملی می شد . می ماند یک راه حل که مردم ایران خود برای برای نجات کارگران ومتخصصان ایرانی ازخرید کالای قاچاق خودداری کنند . برای این کارهم لااقل مردم باید بدانند کدام کالا قاچاق است وکدام نیست.ساده ترین کارآنست با یک برچسب قانونی و یک کد قابل پیگیری شناسایی شوند تا مردم بدانند چه باید بکنند. پرسش حساس امروز همین است آیا دست کم این فرصت برای ملت ایران فراهم می شود که خودشان نجات بخش صنعت ،کارفرما و کارگر ایرانی شوند؟

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 166 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:18

وکیل مدافع یکی از متهمان گفت:‌ حرکت‌های خودجوش باید از کجا مجوز بگیرد؟ این‌گونه حرکت های خودجوش در کشور ما عرف شده است.

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متعرضین به سفارت عربستان به صورت علنی در شعبه ۱۰۶۰ مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی فرشید دهقانی برگزار شد. این پرونده 21 متهم داشت که یک نفر غایب و یک نفر هم طلبه بود که پرونده‌اش به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد.

به گزارش ایسنا در ابتدای این جلسه مصطفی شعبانی وکیل مدافع یکی از متهمان که موکلش روز گذشته دفاعیات خود را بیان کرده بود، در دفاع از موکلش گفت:‌ حرکت‌های خودجوش باید از کجا مجوز بگیرد؟ این‌گونه حرکت های خودجوش در کشور ما عرف شده است. این افراد سینه چاک انقلاب و اسلام اند. سران مملکت ما گفته‌اند که حکومت عربستان، حکومتی کودکانه است. هم‌چنین جلوی دفتر رئیس قوه قضاییه بارها تجمع صورت می گیرد که این گونه حرکت ها مجوزی نمی گیرند و ما قانونی نداریم که حرکت های خودجوش باید مجوز بگیرند.

شعبانی ادامه داد: در بحث اتهام دیگر موکلم که مشارکت در تخریب عمدی اموال سفارت عربستان است، باید یادآور شوم که طبق قانون آیین دادرسی کیفری، خسارت نیاز به شاکی خصوصی دارد. عربستان به عنوان صاحب مال نیامده بگوید که اموال من برده شده است و هیچ شکایتی را مطرح نکرده است .

در ادامه متهم دیگر گفت: کانالی که من این خبر را در آن دیدم حدود 40 هزار نفر عضو داشت و به همین دلیل فکر کردم که تجمع قانونی است و از غیرقانونی بودن آن اطلاعی نداشتم. قاضی از متهم پرسید : چه کسی پرچم سفارت عربستان را پایین آورد؟متهم گفت: نمی‌دانم. برادران عزیز ما را ترغیب می‌کردند که به جلو برویم و لفظ بی‌غیرت را به کار می‌بردند. ما از آمریکا بگذریم از آل سعود نمی‌گذریم.

متهم بعدی در دفاع از خود گفت: از طریق اینستاگرام و برخی رفقایم خبر تجمع را دیدم. ذهنیت من از فضای تجمع این بود که قرار است فقط یک تجمع صورت گیرد و تخریبی در کار نیست. تا نزدیکی‌های سفارت هم رفتم و حتی هیچ نیروی پلیسی دستم را نمی‌گرفت که جلو نرو. تربیت خانوادگی هم ایجاب می‌کرد که اموال سفارت ، بیت‌المال است و نباید به آن دست زد.

قاضی دهقانی پرسید: در مورد تهیه مواد آتش‌زا چه دفاعی داری؟متهم گفت:‌من چند نفر از افراد را دیدم که مقداری مواد آتش‌زا به سمت سفارت پرتاب می‌کردند. قاضی دهقانی خطاب به متهم گفت: شما گفته‌اید که یک شیشه بنزین به صورت شخصی آورده و چند شیشه را هم شما پر مواد و آماده کردید. چه دفاعی داری؟متهم گفت: به هیچ عنوان اظهاراتم را قبول ندارم و کمک هم نکردم.

قاضی مجددا به متهم گفت: شما بارها اقرار کرده‌اید که در ساخت مواد آتش زا همکاری داشتید.متهم گفت:‌اظهارات صورت گرفته تحت فشار بود. من در جریان ساخت کوکتل نبودم. پلیس به راحتی می‌توانست با دو باتوم زدن جمعیت را متفرق کند ولی این کار را نکرد. وظیفه پلیس پیشگیری از ارتکاب جرم است. این کار را نکرد.

متهم دیگر گفت: در شبکه‌های اجتماعی از خبر تجمع اطلاع یافتم. قصد تخریب نداشتم و فقط نظاره‌گر بودم. شعارهای حیدر حیدر در تجمع داده می‌شد. من کنار دیوار ایستاده بودم. ماشین شخصی رد شد و دو نفر که از پشت سرم رد شدند من را بردند و من در آنجا فکر کردم که مرا دزدیدند و آدم‌ربایی صورت گرفته است. حداقل مجازات را برایم در نظر بگیرید؛ زیرا خانواده ضعیفی دارم.

متهم دیگر این پرونده گفت: منزل‌مان نزدیک آن‌جا بود. من فقط تماشاچی بودم. قاضی از او پرسید: شما اسامی تمام گروه‌ها را می‌دانی و دقیق هم عنوان کرده‌ای؟متهم پاسخ داد: 40 روز در زندان بودم. اسم بردند. در نمازخانه بودیم. از کل افراد هم محلی‌مان فقط دو نفر در این 21 نفر بودند. حزب‌اللهی هم نیستم. من آن‌جا رفتم در حالی که نباید می‌رفتم. من دیگر اگر بفهمم یک جا باد می‌وزد نمی‌روم چه برسد به طوفان.

متهم دیگری گفت: ما قربانی شدیم. اگر کشور قربانی می‌خواهد من حاضرم. من از طریق دوستان‌مان در آپارات تجمع کنسولگری در مشهد را دیدم و شنیدم که چنین تجمعی در تهران است و اگر می‌دانستم که تجمع غیرقانونی است شرکت نمی‌کردم. روز تجمع به محض آتش‌سوزی در سفارت من رفتم در اولین اتاق و دو تا زونکن از اتاق برداشتم و حتی از بازپرس پرسیدم که مدارک به دردتان خورد؟ من آن زونکن ها را به فردی دادم تا بیاورد و او را در بین راه دستگیر کردند و اسم مرا گفت و به من نسبت دادند که جاسوس اسرائیل هستی. آقای قاضی من زندان بروم می‌میرم. مشکلات جسمی و بیماری دارم. حاضرم تبعید شوم ولی زندان نروم. خواهشا از مجازات های جایگزین برای من استفاده کنید.

متهم 20 ساله دیگر پرونده پس از تفهیم اتهام از سوی قاضی دهقانی در دفاع از خود گفت: از طریق تلگرام متوجه تجمع شدم. من در تجمع شعار دادم و دو تا کوکتل هم پرتاب کردم که یکی لیز خورد و دیگری هم عمل نکرد. پلیس در این تجمع کم‌کاری کرد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 296 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 4:26

معاون اول قوه قضائیه گفت: یکی از ظلم های بزرگ نظام سلطه این است که افرادی را به عنوان تروریست آموزش داده و مجهز می کنند و در جهت تامین منافع خود بکار می گیرد ولی از طرفی به عنوان اسلام ستیزی به این بهانه، علیه کشورهای اسلامی ظلم،خیانت و جنگ و کشتار می کند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: یکی از ظلم های بزرگ نظام سلطه این است که افرادی را به عنوان تروریست آموزش داده و مجهز می کنند و در جهت تامین منافع خود بکار می گیرد ولی از طرفی به عنوان اسلام ستیزی به این بهانه، علیه کشورهای اسلامی ظلم،خیانت و جنگ و کشتار می کند.به گزارش میزان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با رئیس موسسه آمبودزمان بین المللی گفت: بعضی از کشورهای دارای یک سلطه در کشورهای افریقایی، سالیان سال است که ظلم کردند و مردم را به استعمار کشانده اند و منابع و ثروت آنها را دست اندازی کردند و به حمدالله امروز بعضی از این کشورها مستقل هستند و در مقابل مستعمر گران جدید و گذشته ایستادگی کردند که امیدواریم استقلال انها روزبروز کامل تر شود. جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف تجربیات بسیار خوبی دارد و حاضر به کمک است.وی گفت: بزرگترین ظلمها را به بشر امروز وارد می کنند و تحت عنوان حقوق بشر بعضی از کشورها را تحت فشار و ستم قرار می دهند. معتقدیم که قوه قضائیه درهرکشوری می تواند در مقابل این ظلم جهانی وجنایاتی که درمورد بشر توسط افراد سلطه گر اعمال می شود با همکاری همفکری یکدیگر درمقابل آنها بایستد و نقش قابل توجهی را ایفا کند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 182 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 4:26

دادستان کل کشور:

دادستان کل کشور گفت: تصمیم داریم در معاونت نظارت بر دادسراهای نظامی بخش ویژه‌ای را برای نظارت تعیین کنیم البته هدف ما هیچگاه از نظارت مچ گیری نیست بلکه همکاری با مجموعه دادسراها برای شناسایی و آسیب شناسی و رفع آن است.

دادستان کل کشور گفت: تصمیم داریم در معاونت نظارت بر دادسراهای نظامی بخش ویژه‌ای را برای نظارت تعیین کنیم البته هدف ما هیچگاه از نظارت مچ گیری نیست بلکه همکاری با مجموعه دادسراها برای شناسایی و آسیب شناسی و رفع آن است.به گزارش میزان، حجت الاسلام مجمدجعفر منتظری در مراسم معارفه دادستان نظامی تهران گفت: مسئولیت قضاوت مسئولیت سنگینی است و نیروهای مسلح مجموعه است که بار سنگینی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در همه نظامها بر عهده دارد.وی ادامه داد: امروز ما در شرایطی قرار گرفته ایم که می بینیم کشور ایران همانند یک جزیره با ثبات در میان دریای متلاطم است به طوری که شمال، جنوب و شرق و غرب ما در آتش می سوزد واز ارمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، لبنان و سوریه در ناامنی است ودر این دریای متلاطم اگر با دقت تحلیل کنیم هدف اصلی آتشی که از چهار طرف برافروخته شده جمهوری اسلامی ایران است. بنابر این وظیفه نیروهای مسلح در این زمینه سنگین و خطیر است که موجب اقتدار و امنیت جامعه است و قدراین نعمت را بایددانست.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 175 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 4:26

یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور معتقد است در صورت افزایش تعرفه واردات قطعات ، ورود قطعه برای برخی شرکتها و قطعه ساز نماها توجیه اقتصادی نداشته و واردات قطعات کاهش خواهد یافت.

جعفر نصیری افزود: در حال حاضر بخش مهمی از مشکل کیفی خودروها به استفاده از قطعات بی کیفیت و عمدتا چینی در خودروها باز می گردد در حالی که اصولا قطعه سازان داخلی نقشی در ورود این قطعات ندارند بلکه برخی قطعه ساز نما که در سالهای های گذشته به شرکتهای خودروسازی نفوذ کردند موجب افت کیفی خودروها شدند.

وی تصریح کرد: امروز برخی خودروسازان خود مستقیما واردکننده قطعات چینی هستند چنانچه در این راستا بسیاری از قطعه سازان داخلی را برای ورود قطعات چینی نیز تشویق می کنند .

وی افزود: البته در این شرایط شرکتهای خودروسازانی که خود واردکننده قطعات چینی هستند رقم واقعی تعرفه واردات را پرداخت نکرده  و با استفاده از برخی  تبصره ها تخفیفاتی را نیز دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی  قطعه ساز نما نیز که عمدتا وابسته به برخی از شرکتهای خودرویی هستند و بدون وجود واحدی مستقل برای  تولید، قرادادهای سنگینی را برای تامین قطعات با خودروسازان منعقد کرده و اقدام به واردات قطعه می کنند.

وی در ادامه با اشاره به ادامه مشکل نقدینگی در واحدهای قطعه ساز ی در کشور اظهار داشت: متاسفانه روز به روز اوضاع نقدینگی قطعه سازان بدتر می شود چنانچه این جریان بر افت تولید قطعه سازان تاثیر گذاشته است.

عضو انجمن قطعه سازان افزود: قطعا ادامه شرایط موجود در صنعت  قطعه سازی ایران باعث تداوم سیر تعطیلی در واحدهای قطعه سازی خواهد شد.

نصیری گفت: ضرورت دارد در چنین شرایطی برنامه و استراتژی دقیقی برای رفع مشکلات موجود در صنعت  خودرو و قطعه سازی کشور تعریف شود تا واحدهای تولیدی به خصوص قطعه سازان از شرایط فعلی خارج شود.

وی تصریح کرد: در صورت تدوین برنامه ای منسجم و دقیق در این بخش از صنعت شاهد رشد تولید و همچنین ارتقاء کیفی تولیدات در واحدهای قطعه سازی و نهایتا رشد کیفی خودروها در کشور خواهیم بود.

منبع: خبر خودرو

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 210 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 15:39

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر پایه بررسی ها در سه ماهه نخست امسال ارزش صادرات بخش معادن و صنایع معدنی نزدیک به دو میلیارد دلار بود که از این رقم یک میلیارد دلار به فولاد و چرخه مربوط به آن اختصاص داشت.

جعفر سرقینی با علام این خبر؛ افزود: بقیه ارزش صادرات سه ماهه امسال در بخش معادن و صنایع معدنی به مس، سایر کانی ها و سنگ های ساختمانی و تزیینی اختصاص داشت.

سرقینی گفت: ارزش سالیانه صادرات سنگ تزیینی از سطح 200 میلیون دلار فراتر نرفته است اما انتظار می رود امسال برای نخستین بار شرایط متفاوتی را داشته باشیم، زیرا در فصل بهار ارزش صادرات این بخش به 60 میلیون دلار رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت  یادآوری کرد: شکلگیری ستاد سنگ در محل این وزارتخانه یک گام برای تدوین نقشه راه به منظور نیل به ارزش صادرات دو میلیارد دلاری در زمینه صدور سنگ است که در یک دوره پنج ساله تحقق یابد.

وی گفت: امسال دستیابی به ارزش صادرات 250 میلیون دلاری در زمینه صدور سنگ های ساختمانی و تزیینی پیش بینی می شود.

سرقینی برندسازی در بخش صادرات سنگ را مهم دانست و افزود: لازمه حضور در بازارهای بین المللی سنگ داشتن هویت مشخص است اما در این زمینه تاکنون کم توجهی شده است و باید این نقیصه را برطرف ساخت.

به گفته وی، تعرفه 20 تا 30 درصدی در زمینه واردات سنگ نباید به گونه ای باشد که تولیدکنندگان ایرانی نتوانند رقبای خارجی را کنار بزنند، بنابراین انتظار می رود فعالان این بخش پس از دو دهه بتوانند ضعف خود را در این عرصه برطرف سازند.

سرقینی پیشنهاد مشارکت جدی فعالان صنعت سنگ را در نمایشگاه های اختصاصی ایران در روسیه (مسکو)، ایتالیا (ورونا)، ترکیه و عمان را مطرح کرد.

به گفته وی، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اعلام آمادگی کرده است برای مشارکت فعالان سنگ در این نمایشگاه ها تخفیف 50 درصدی را قایل شود.

وی با انتقاد از اختصاص نیافتن حقوق دولتی معادن به این بخش گفت: مطابق قانون معادن 65 درصد حقوق دولتی آن باید به منظور کارهای زیرساختی به این بخش انتقال یابد و افزون بر آن 15 درصد نیز از حقوق دولتی وصولی را به اعتبارات همان استان اضافه کند، به این ترتیب 80 درصد به معادن باید مسترد شود اما بالاترین سهم تخصیصی در سال 1393 برابر با 12 درصد بود و هیچگاه فراتر از این میزان امکانپذیر نشد.

معاون وزیر صنعت ا، معدن وتجارت اضافه کرد: وجوه جذب شده بابت حقوق دولتی صرف پرداخت اضافه کار نیروهای معادن نمی شود، بلکه در اجرای طرح های زیرساختی معادن مصرف می شود.

وی خطاب به شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در محل این نمایشگاه حاضر بودند، گفت: انتظار می رود مجلس شورای اسلامی از تخصیص منابع معادن برای عمران و نوسازی آن حمایت کند.

سرقینی درباره تسهیلات 160 هزار میلیارد ریالی که از سوی نظام بانکی برای حمایت از تولید تخصیص می یابد، افزود: پیش از این در این فرم ها برای معدن جایگاه لازم نبود اما اکنون این نقیصه برطرف شده است.

منبع: شاتا

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 166 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 15:39

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: میزان حفاری اکتشافی این شرکت در سال گذشته، 12 هزار و 800 متر نسبت به برنامه پیش بینی شده افزایش یافت.

وجیه اله جعفری با بیان این مطلب اظهار داشت: این شرکت در سال 94، 80 هزار و 500 متر حفاری اکتشافی انجام داد. این در حالی است که برنامه اکتشاف، 67 هزار و 700 متر بود.

وی افزود: از این میزان، سهم حفاری اکتشافی صورت گرفته در بخش «سنگ آهن و زغال سنگ» و «پلی متال» به ترتیب 43 و 14 درصد بود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: در سال گذشته، 6 فقره گواهی کشف در بخش زغال سنگ، پلی متال، بوکسیت و غیره صادر شد در حالی که این رقم در سال 93، 4 فقره بود.

جعفری خاطر نشان کرد: توسعه اکتشاف مواد معدنی در مناطق پرخطر یا مناطقی که بخش خصوصی تمایلی به حضور در آنها ندارد، از جمله برنامه های سال 95 شرکت است.

وی در پایان با اشاره به تدوین و تهیه استراتژی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: این استراتژی در سال جاری، قابلیت اجرایی شدن را دارد.

منبع: ايميدرو

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 172 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 15:39

تلنا:همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار در صنعت ICT ایران با حضور 20 شرکت از 13 کشور برگزار می شود.

 همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار در صنعت ICT ایران با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 2 مرداد ماه 1395 در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.
هدف از برگزاری این همایش، معرفی توانمندی های علمی و تکنولوژیکی ایران در حوزه ICT، معرفی مزیت های رقابتی ایران در تولید نرم افزار و محتوا، تجهیزات و زیرساخت های ICT و خدمات الکترونیک، تهیه فهرستی از فرصت های آماده سرمایه گذاری در حوزه ICT ایران، اعلام قوانین سرمایه گذاری های خارجی در ایران و روش های تامین مالی پروژه ها به شیوه سرمایه گذاری خارجی است.
در راستای برگزاری این همایش، جلسه برقراری ملاقات های تجاری در تاریخ 3 مرداد ماه 1395 و همایش توسعه صادرات IT ایران در تاریخ 4 مرداد ماه 1395 برگزار می شود.  
در این همایش که با حضور 20 شرکت خارجی از 13 کشور برگزار خواهد شد،شرکت‌های فعال در بخش ICT از کشورهای هنگ‌کنگ، ترکیه، امارات، ارمنستان، چین، نیجریه، کره جنوبی، آلمان، هند، کانادا و روسیه در روز اول این همایش حضور خواهند داشت.
نائب رئیس مرکز تحقیقات IT کره جنوبی، مدیران ارشد نمایشگاه بین المللی سبیت آلمان و جیتکس امارات نیزاز جمله مهمانان این همایش خواهند بود.
همچنین در روز دوم، جلسه ملاقات‌های تجاری باشرکت‌های خارجی ، در محل اتاق بازرگانی تهران انجام خواهد شد.
در روز سوم نیز همچنان که مشارکت کنندگان خارجی از پارک فناوری پردیس و مراکز مهم ICT کشور بازدید خواهند کرد، با همکاری سازمان توسعه تجارت، همایشی با موضوع توسعه صادرات فاوا و بررسی موانع در صادرات با حضور مشارکت کنندگان ایرانی ادامه پیدا خواهد کرد.
اختصاص یک روز ویژه به صادرات  
در همین رابطه مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص یک روز ویژه به موضوع صادرات در همایش 3 روزه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فاوا خبر داد و گفت: نتایج جلسه پرسش و پاسخ این روز برای تصویب قانونی درباره رفع موانع صادرات فاوا به شورای صادرات ارائه خواهد شد.
محمود اسکندری با اشاره به آغاز به کار همایش 3 روزه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فاوا از 2 مردادماه، اظهار داشت: با همکاری سازمان توسعه تجارت و کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی تهران، روز سوم همایش به موضوع صادرات در حوزه فاوا اختصاص یافته است.
وی گفت: مخاطبان این روز از همایش صادرکنندگان در حوزه فاوا هستند و در این روز ارگان‌های دولتی مرتبط با صادرات فاوا از جمله سازمان امور مالیاتی، صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق ICT تهران حضور خواهند داشت.
اسکندری توضیح داد: این جلسه با ارائه‌‌ گزارش کوتاه از اقدامات هر یک از ارگان‌ها درباره حمایت از صادرات فاوا آغاز می‌شود و سپس با پرسش و پاسخ فعالان خصوصی از مسئولان دولتی ادامه خواهد یافت.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: موضوعاتی از جمله چگونگی شروع مراحل صادرات یا برخورداری از معافیت ‌های مالیاتی در مقوله صادرات، همواره برای صادرکنندگان با اهمیت بوده که انتظار می رود در این جلسه به سوالات اساسی پیش روی فعالان این بخش پاسخ داده شود.
وی خاطرنشان کرد: در پایان همایش نتایج این جلسه در قالب پیشنهاد برای تصویب قانونی درباره رفع موانع صادرات فاوا به شورای صادرات ارائه خواهد شد تا به صورت قانون مصوب شود.
 

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 3:36

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ، در تشریح بازدید امروز (دوشنبه 28تیرماه) اعضای کمیسیون اجتماعی ا زبیمارستان میلاد و جلسه با روسای آن، اظهار کرد: در این جلسه با حضور مسئولین مربوطه مشکلات خدماتی تأمین اجتماعی مطرح شد و از بخشهای مختلف بیمارستان بازدید بعمل آمد.

 

 نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: بنا شد تا کمیته‌ ویژه‌ای جهت بررسی و حل مشکلات  تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی شکل بگیرد.
 

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 3:36

از معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره صنعت چاپ، با برشمردن اهداف در نظر گرفته شده برای این رویداد افزود: هدف اول این جشنواره بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ و قدردانی از فعالان صنعت چاپ است.

وی گفت: قدردانی از پیشکسوتان و نوآوران این صنعت و شناخت ظرفیت‎ های استانی و حمایت از استان ها از دیگر اهداف این جشنواره است.
معاون وزیر فرهنگ ادامه داد: با توجه به اهداف تعریف شده برای این جشنواره، تمام استان ها از این حق برخوردارند که در این روز با حضور فعالان چاپ در استان جشن صنعت چاپ برپا کنند، از این رو نمی توان تعداد استان ها را محدود کرد بلکه باید یک طبقه بندی به منظور حمایت از جشنواره صنعت چاپ در استان ها انجام شود.
وی ادامه داد: البته برای این منظور باید میزان بودجه استانی جشنواره صنعت چاپ را افزایش دهیم و با توجه به تعهدات هر استان ها بودجه در نظر گرفته شود.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ، همزمانی این دوره از جشنواره صنعت چاپ با سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» را فرصتی برای برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای چاپی دانست و گفت: با توجه به نامگذاری امسال و تاکید بر اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، فرصت مغتنمی است تا در حوزه محصولات چاپی نمایشگاهی برگزار شود تا علاوه بر معرفی توانمندی های کشور، نیازهای صنوف دیگر مرتبط با صنعت چاپ شناسایی شوند.
صالحی تصریح کرد: این فرصت کمیابی است تا از ظرفیت های این جشنواره به منظور معرفی و برگزاری نمایشگاه استفاده شود، این نمایشگاه می تواند در سه بخش محصولات چاپی، مواد اولیه و تجهیزات و قطعاتفعالیت داشته باشد.
به گفته وی، هدف این نمایشگاه نیز کاهش واردات محصولات چاپی خواهد بود که باید کارشناسی در این حوزه انجام شود، مصداق های واردات و صادرات چاپی شناخته شوند و با بهره گیری از این ظرفیت بتوان واردات محصولات چاپی را کاهش داد.
مدیرکل اداره چاپ و نشر نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای چاپی گفت: این نمایشگاه می تواند به صورت مستقل و یا در کنار جشنواره صنعت چاپ برگزار شود، البته این نیاز به کارشناسی دارد و کارگروهی باید درباره برگزاری این نمایشگاه و اهداف و چشم انداز آن فعالیت کنند.
محمود رضا برازش با ارائه گزارشی درباره پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ افزود: سال گذشته از 11 شهریور تا هفتم مهر ماه در 16 استان جشنواره صنعت چاپ برگزار شد و از فعالان و پیشکسوتان در این استان ها قدردانی به عمل آمد.
رئیس اتحادیه چاپخانه داران نیز گفت: خلاقیت ها و نوآوری ها باید در این جشنواره بیشتر مورد توجه قرار گیرند زیرا اکنون با نسلی مواجه هستیم که خلاقیت بالایی دارد اما توجه چندانی به این خلاقیت ها نمی شود.  
به گفته ایرج استاد علی نقی، توجه به نوآوری ها می تواند به توانمندی های ما در کاهش واردات و یا افزایش صادرات به کشورهای دیگر کمک کند.
پیشکسوت صنعت چاپ نیز گفت: برگزاری نمایشگاه محصولات چاپی و معرفی توانمندی ها در حوزه چاپ اقدام بسیار خوبی است اما برای برگزاری این نمایشگاه باید دیگر نهادها و سازمان های مرتبط را درگیر کنیم.
علی طارمی افزود: در این نمایشگاه باید به گونه ای عمل کنیم که نیازهای صنایع دیگر را شناسایی و در جهت بر طرف کردن نیازهای آن صنایع اقدام کنیم.
بر اساس این گزارش، در این جلسه مصوب شد نظرات و پیشنهادهای اعضا شورای سیاست گذاری به منظور برگزاری بهتر جشنواره در استان ها در جلسه آتی مطرح شوند.
همچنین گزارش کارشناسی از توانمندی های صنعت چاپ در جلسه بعدی شورای سیاست گذاری مطرح شوند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 160 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 3:36

کیوی که تقریبا در سالهای بعد از انقلاب در شرق مازندران کشت شد و گیلانی ها در رودسر و سپس در آستارا و تالش به آن اقبال نشان دادند، قابلیت بارآوری در همه جای استان به جز رودبار و نواحی خشک را دارد. مبدا کیوی کشور چین ونام پرنده ای در نیوزلند است .

کیوی که تقریبا در سالهای بعد از انقلاب در شرق مازندران کشت شد و گیلانی ها در رودسر و سپس در آستارا و تالش به آن اقبال نشان دادند، قابلیت بارآوری در همه جای استان به جز رودبار و نواحی خشک را دارد. مبدا کیوی کشور چین ونام پرنده ای در نیوزلند است .

این میوه یک محصول جنگلی مثل انگور است که انسانها آن را آرایش کرده و به شکل اصولی هدایتش کرده و از میوه اش برای توسعه اقتصاد خانوار و درمان بیماری ها استفاده ها می کنند.

کیوی که در اواخر مهر ماه قندش کامل می شود، بر اساس بررسی های علمی، بیشترین ویتامین c را در میان میوه ها دارد .این میوه به جهت دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد درپیشگیری بیماری های سخت و سنگین روده و معده کاربردفوق العاده دارد .حالا اینکه عده ای از اواسط مهر ماه نوبرانه اش را نوش جان می کنند، بدانند که زهرمار و راحت جان می برند و نه اینکه هیچ فایده ای ندارد، بلکه می تواند سبب زخم معده شده و عوارض روده ای را هم ببار آورد .

کیوی میوه ای است که اگر خوب کود باشی کرده باشیم و در زمستان شخم پای کیوی هم خوب بوده باشد و هرس هم اصولی شده باشد و نوبت های هرس بهاره و کود پاشی هم تدبیر بهنگام شده باشد، حتما آبان ماه محصولی درشت و با توان عرضه به بازار به ارمغان خواهی آرود .

اگراین روند درست و حسابی بسامان شود،آنوقت می توانیم چند کیلویی کیوی را به دلال بدهیم که چکی را برای چند ماه بعد صادر کند و سپس که دلال آدم خوبی از آب در آمد وچک اش سوخت نرفت، سه چهار ماه بعد نقدش کنیم و حال اش را ببریم .

این اوضاع زراعت زارعین گیلانی درهمه رسته هاست که قرنی در برون سپاری مسئولیت توسط مسئولان اجرایی استان وکشوربه فلاکتی دچار شده که نپرس .

کیوی اگر چه اکنون به لحاظ هزینه بالای کشت، به قباله آدم پول دارها افتاده است، با این وجود برخی زیر خط فقری ها هم هر سالی با کشت چند تا چند تا ازاین محصول، به تدریج پس ازچند سالی 100 تایی نهال می کارند تا هم خورد و خوراک شان بشود و هم چند تومانی به اقتصاد خانوار کمک کنند .

اکنون کشت هر نهال کیوی تا مرحله باردهی بیش از 100هزار تومان هزینه در بردارد. یعنی اگر بخواهیم در هزار متر مربع که 70 نهال قابلیت کشت دارد، اقدام کنیم، هفت میلیون تومان باید پول به پاش بریزیم و آنوقت به حداقل محصول درسال سوم که شاید هزارکیلو بشود، برسیم .

پس کشاورزانی که پول و پله ندارند و یا بسیار کم دارند، نمی توانند هفت میلیون تومان هزینه کنند تا در سال سوم تازه یک میلیون و 500 هزارتومان گیرشان بیاد .

حالا کشاورز نگون بختی که با چای و برنج اش در چرخه بد تدبیری مدیران، کاسه چه کنم به دست گرفته و مدام به فکر فروش باغ و بیجار و تغییر کاربری است، می تواند کیوی کشت کند تا از فلاکت و سختی کار آن دو محصول به در آید؟!

فرض اینکه در کنار این چهار هزار هکتارسطح زیر کشت کیوی در شمال کشور، بقیه کشاورزان هم تغییر کاربری دادند، آیا اطمینانی هست که در کنف حمایت مسئولان بمانند و محصول شان چون گوجه و سیب زمینی رو دست شان بادنکند؟

صحبت اینجاست که در گیلان محصولاتی داریم که در سطح کشور و دهها کشور همسایه بی نظیر و مورد نیاز آنهاست، اما همین اکسیر و کیمیا پس از چند سالی در بدتدبیری مسوولان به پشیزی نمی ارزند .

یادمان نرود که گیلان ومازندران باید در کنار محصولالت زراعی، نگاهی به پیوست های گردشگری هر محصولی داشته باشد، چرا که هر باغی خواه مرکبات، گل و گیاه، کیوی، چای، زیتون، برنج، گردو فندق با اندکی تدبیر، جاذبه های ماندگاری بیشتر گردشگران را دارد .

به عبارتی مسوولان باید به زارع نگاهی چند بعدی داشته و بستر فیزیکی (باغهای)آنها را چند وجهی ببینند تا در فرایند توسعه حتی هزار متر مربع زمینه گردش مالی یک خانوار را تامین کند .

این شدنی است اگر شوراهای اسلامی شهر و روستا ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی استان از بازی های سیاسی دست بردارند و اصولی تر به فکر مردم باشند .

کاری که متاسفانه در این سالها به ندرت از این طایفه دیده ایم و حاصل آن عریض تر شدن خطوط فقر و شکم باره تر شدن اغنیایی است که در سایه رانت و بازی های سیاسی به آب و نانی رسیده اند که مپرس .

نهایت بحث اینکه کیوی استان های شمالی، محصولی بی نظیر مثل چای درتمام استان های ایران و دهها کشور همسایه است که باید به لحاظ ارزش افزوده و خاطر خواهانی که دارد، منزلتی چون طلا داشته باشد، البته اگر در کنار نگاه گردش پذیری اش، ایجاد صنایع تبدیلی اش، آورده اقتصادی اش را مقرون به صرفه کنیم و بستر های تجارتش هم فراهم بشود .

با این تفاسیر یادمان باشد که کشت هر محصولی در استان های شمالی با توجه به روند کم آبی و حفر چاههای غیر مجازباید به شکلی مدیریت شود که هم آورده بیشتربرای زارع داشته باشد و هم مصرف آبش کمتر باشد .

کیوی امسال هم هنوز به دندان دلال ها گیر نکرده و بنطر تلاش دارند با زدن توی سر این محصول بی حمایت ،به نازل ترین قیمیت بخرند و آن چک های معروف چندین ماهه را بدهند که باغداربدنبالشان بدود واو چون کیمیا دست نیافتنی باشد .

ناگفته نماند در سال گذشته هم در کنار توسعه ویلاسازی ،تغییر باغات استراتژیک چای به کیوی و کل و گیاه وغیره ادامه داشته ونتیجه آن کاهش شدید میزان تولید چای خواهد بود .

تولید سالانه کیوی جهان بیش از یک میلیون و 400 هزار تن است که ایتالیا با 500 هزار تن رتبه اول و ایران با 221 هزار تن در ردیف چهارم قرار دارد .

اگر چه نیوزلند وشیلی رتبه های دوم و سوم جهان را در اختیار دارند اما مدیریت بر صاردات آنها به مراتب بهتر از ایران بوده ،بطوری که همچنان وضعیت بسته بندی و صنایع تبدیلی این محصول در کشورمان نابسامان است .

نویسنده: حبیب محمد پور


تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 163 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 21:27

انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشوردر حالی درجزیره کیش برگزارشد که با اعلام اسامی64 منتخب این انتخابات به نظر می رسد خون تازه ای به نظام مهندسی ساختمان کشور تزریق شده است.از طرف دیگرمیانگین سنی اعضای منتخب انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور نسبت به دوره قبل پنج سال کمتر شده است که همین موضوع جوان تر شدن شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور را رقم زده است. از میان این 64 منتخب 32 نفربا نظر مستقیم وزیر راه وشهرسازی به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور برگزیده می شوند وپس ازآن این 32 نفر از میان خودشان سه نفر را به وزیر راه وشهرسازی به منظورتعیین ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور معرفی می کنند وپس از آن وزیر راه وشهرسازی اسامی این سه نفر را به ریاست جمهور کشورمان اعلام می کند ودر نهایت رییس جمهور یک نفر را به عنوان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور معرفی می کند.البته نباید از ذکر این نکته غافل شویم که اکبر ترکان ریاست کنونی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پس از سه سال فعالیت در این سازمان از حوزه نظام مهندسی ساختمان کشور خداحافظی خواهد کرد که همین موضوع رقابت را برای منتخبان شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشوربه منظور کسب کرسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشوربیشتر خواهد کرد.ازسوی دیگرحوزه نظارت برساختمانهای کشوربا مشکلات وچالش های فراوانی روبروست به طوری که از اعضای جدید شورای مرکزی ساختمان کشور انتظار می رود درجهت مرتفع کردن این چالشها گام بردارندهرچند نباید اصلاح قانونهای حوزه نظام مهندسی ساختمان کشور را نادیده گرفت.از طرف دیگر با توجه به اینکه حوزه نظام مهندسی ساختمان کشور طی سال های اخیر با بسیاری از نهادهای های اجرایی وعمرانی کشورهمچون وزارت راه وشهرسازی وشهرداری مشکلات فراوانی را داشته است به نظر می رسد ایجاد تعادل بین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور وسایر نهادهای عمرانی واجرایی کشور به یک ضرورت مهم تبدیل شده است که منتخبان جدید شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور نباید از این موضوع مهم غافل شوند.بنابراین با مشخص شدن اعضای جدید شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشورانتظارمی رود این منتخبان از یک طرف در جهت برطرف کردن چالش ها ومشکلات متعدد سازمان نظام مهندسی ساختمان کشورگام بردارند واز طرف دیگرارتباط این سازمان را با نهادهای اجرایی وعمرانی کشور ارتقا بخشند. 

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 166 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 21:27

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره به سیر غیر قانونی واردات تایر به کشور گفت: متاسفانه تنها کشوری در خصوص ورود تایرهای چینی اقدام جدی نداشته، ایران است به همین جهت چینی ها به بازار ایران هجوم آورده اند .

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره به سیر غیر قانونی واردات تایر به کشور گفت: متاسفانه تنها کشوری در خصوص ورود تایرهای چینی اقدام جدی نداشته، ایران است به همین جهت چینی ها به بازار ایران هجوم آورده اند .گنجی در گفتگو با خبر خودرو با اشاره به ورود انبوه تایرهای چینی به بازار داخل اظهار داشت : روند واردات تایر به ایران در حالی که در برخی از کشورها از جمله آمریکا برای ورود تایرهای چینی تعرفه ترجیحی در نظر گرفته شده و تعرفه گمرکی واردات تایرهای چینی را 100 درصد افزایش داده اند.وی با تاکید بر اینکه واردات تایر به کشور باید شناسنامه‌دار شود گفت : با توجه به پی گیری های صورت گرفته به زودی واردات قانونی تایر از تمامی مبادی ورودی شناسنامه دار می شوند بر اساس این تصمیم هر تایری که وارد می شود باید در ایران نمایندگی و خدمات پس از فروش داشته باشد .


تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 179 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 21:27